SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 12 december 2011

- ÄNTLIGEN EN BORTASEGER IGEN....!

- Några bilder som egentligen borde vara omöjliga att ta i mitten på december.....
Blommorna blommar, gräset lyser grönt, knopparna på körsbärsträdet är stora som tumnaglar och höstlöven lyser fortfarande på ett och annat träd.
- Och sedan blev det ju äntligen en bortaseger i hockeyn igen. TV-matchen mot Borås vanns med 3-2.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  80.880


4 kommentarer:

  1. Välkommen till vår vita värld en stund,det må jag då säga blommor o grönt ,Här är -5 grader o 5-10 cm snö ,så där som det bör vara .Få se hur länge det håller i sig.Ha det bra ni båda där i södern ,Nette

    SvaraRadera
  2. Fotot nedanför med alla måsarna...som skriker...
    min..min..min..min..min
    iall oändlighet...
    är så sommar så man blir varm innombords...
    och barmarken har nog försvunnit under ett lager med snö och mera singlar ned idag och hör här -13 imorse...
    nu ska långjalingarna på omedelbart..
    Grattis till vinsten igår...
    förstår att du inte höll på Timrå igår.... =(

    Tjingelingenmåndag.

    SvaraRadera
  3. Sååå underbara bilder!
    Det är bara att konstatera att tiden är ur led... Men visst längtar man efter lite snö, för det ska ju inte vara grönt nu :)
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Ojjjj,oj,oj så vackert.
    Jag diggar verkligen ettan för vilka ljuvliga färger.
    Så snyggt fotat vilken bakgrund!!!!
    Du är en riktig hejare på detta med makro.
    Visst är det knäppt att det är så stora knoppar nu och att de vackra höstlöven fortfarande sitter där de skall.
    Här ösregnar det just nu men vad gör det när jag har fått tillbaka min dator. Inte ett smack!!!
    Ha det super där borta och grattis till bortasegern.
    Kramizzzz

    SvaraRadera