SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 25 november 2011

- KLANG OCH JUBEL, ÄNTLIGEN EN HOCKEYSEGER IGEN !!!!!!!!!!!!!!!

- Vilken skillnad i spel och kämpaglöd mellan matchen på fredagskvällen och den bittra förlusten i onsdags kväll.
 - Seger mot succélaget Bofors med 4-2, var nog säsongens skönaste vinst, efter en tung period med fem förlorade matcher i rad. Segern innebar att vi studsade upp två placeringar i tabellen också.
- Jag blev så glad så jag skickade upp några små "knallskott" nere vid hamnen efter matchen.....:o)
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!! önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  79.955

11 kommentarer:

  1. Guuuuuuutt! tyckte det small i Ohamn ikväll! :O)

    SvaraRadera
  2. Härligt,du såg väl vad jag skrev,dom kom igen!!!

    SvaraRadera
  3. Ja du slog minsann på stort ser jag!! Häftiga fyrverkerier, de måste ha kostat skjortan...men du ser ju glad ut ändå :)) Härligt att de vann!

    SvaraRadera
  4. Det var nog minsann häftiga skott det där ,kul att du får en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
  5. Hurra hurra
    Va du blev gla
    Skönt me en vinst
    Inte för dig minst
    Raketer du skickade upp i skyn
    Vilken vacker syn
    Heja heja/Molle

    SvaraRadera
  6. Grattis!!!!
    Inga dåliga knallskott du skickade upp i skyn :) Snyggt!!!
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Som det small...
    Det slog eko här i Dingle och det säger inte lite.
    Nu vann Oskarshamn sa gubben.
    Du är verligen söt.
    Jag funderar starkt på att anlita dig som tomte till Alma.Ifrån skoj till verklighet.
    Det är verkligen snyggt jobbat på bild två.
    Ha en underbar helg i segretrusets sötma.
    Vi sitter här och väntar på telefon ifrån sonen.
    Han kanske behöver hjälp med att få hem sina högtalare nere i Göteborg.
    De är skitstora.
    Annars drar vi till Grästorp och köper en konstgjord gran.


    Kramizzzzzzpå dig tomtefar

    SvaraRadera
  8. Snyggt Henning...
    två vinster på smällen...
    blev ett tjockt vitt streck på...
    som jag läste i hastigheten i din kommenter...
    nattvarden....**skratt**
    blev nog som en nattvard igår kväll...
    men den där sista placeringen är för jävlig...

    Ha en finfin advent tillsammans med Blondinen...
    här bakas det lussebullar och Nisselimpor....
    och sen packas det mer tilsammans med Rantafar och så ska vi åka till LillaC...

    Tjingelingen...

    SvaraRadera
  9. Oj...det var att slå på stort!! Men vad gör man inte för sitt lag...
    Kram

    SvaraRadera