SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 21 november 2011

- GRÅTT OCH MÖRKT HELA DAGARNA..........

- Men det är bara en månad kvar. Sen vänder det och blir ljusare igen.....:o)
 Bilderna som är tagna ut genom fönstret mitt på söndagen, är konverterade till svartvitt i Photoshop. Dessutom har jag lagt till lite korn för att få det att likna gamla analoga pappersförstoringar.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  79.649



6 kommentarer:

  1. Ja nuere verkligen grått och trist ute ser fram imot när det blir ljusare
    Men det är jämt lika upp piggande att gå in och titta på dina bilder

    SvaraRadera
  2. Godmorgon på dig där borta på ostan.
    Detta är för roligt.Vi tog en tur igår och jag fotade nästan exakr detta som du har lagt upp fast de får ligga i kameran 14 dagar till innan jag kan fixa till dem och sätta in dem.
    Vilken skit det är.
    jag blir nästan deppad av att inte få greja med bilder.
    Man är ju beroende hahaha!!!!
    Det är verkligen tur att jag har min lille Mac annars hade jag gått upp i limningen.

    Det var ett smart dra att lägga på lite brus och göra dem svartvita.Skitsnyggt!!!!!

    Jag tror att rosen gjorde sig bäst i denna klädnad Den ser riktigt ut som ett gammalt gratulationskort.
    Jag har ett liknade kvar som jag fick av min mormor 1952
    Kan man inte bli less på detta väder så säg.
    Ha nu en riktig skön inomhusdag .Jag tror jag skall sätta upp mina stjärnor och stakar för att få lite mys.Det är ju på söndag så vad gör det .
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera
  3. Häftigt grått hos dig ,här är det nästan svart idag ,ingen snö +5 grader ,så dit for önskan om ljusare tider.Snuvig till tusen är jag så få se om jag orkar dagen till ända ,ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
  4. Snyggt med svart vitt! Här är det också mörkt och grått... Igår snöade det hela vägen från fjällen och allt blev så ljust och fint men när vi var en halvtimme hemifrån så övergick det till regn...

    Hälsningar från norr :)

    SvaraRadera
  5. Underbara och vackra svartvita bilder!
    Rosen den blir min favvis av dessa fina bilder!
    Grått och trist är det så det räcker och blir över, vill ha lite sol så humöret stiger lite. Man blir ju deprimerad av allt detta gråa :(
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera