SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 28 november 2011

- ETT PAR BILDER FRÅN "SOMMARARKIVET".....

- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  80.075

5 kommentarer:

  1. Ingen skillnad på himmel o hav där inte.härliga bilder från lugnet kanske det har blåst runt öronen på dig också ,ha en bra dag ,Nette

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka härliga bilder!
    Ljuvliga båda två :)

    Idag kan man gå ut utan att vara rädd för att blåsa bort :) Skönt att det lugnat ner sig, och det ser ut som vi kommer att få blå himmel också :)

    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Vacker vy från ett lugnt hav...
    Här skiner solen idag och inget blåsväder heller :)

    SvaraRadera
  4. Ohhh vad jag längtar efter sol och värme när jag ser dina bilder.
    Nu skall jag ställa mig och stryka en massa.jag har betalt alla räkningar så att vi kan bo kvar en månad till Hahaha...Vilken lycka!
    På fredag åker vi ju till Lybeck på firmafest.Det skall bli riktigt kul.
    Imorgon kommer Kevin hi för hans fam åker utomlands en vecka.Skitar..... Vem har råd till sånt. Det gör inget för jag vill inte flyga ändå. Cellskräck!
    Nu tittar banne mig solen fram. Måla kors i taket.
    Nu skall jag tända en liten brasa för jag är lite uggen.
    Ha det super Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  5. Måste bara få säga att din ljuspropeller var riktigt snygg...
    och passar farbror Henning.
    Och sommarfoton från arkivet passar alldeles utomordentligt för Rantamor...
    Sally är fortfarande i vatten...
    stackars hon...
    vi hade som tänkt pröva på vinteröringen en gång ännu...
    men jag vet inte...
    med min förkylning är det nog bäst att dra upp lilla Sally å vända på henne...

    Tjingeling och klappa om Blondin-Ida...

    SvaraRadera