SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 17 november 2011

21-MILJONER-SPELAREN VAR DEN SÄMSTA JAG SETT.....

- Hockeymatchen igår kväll mot mångmiljonlaget Malmö blev en svängig och underhållande historia. Det mest uppseendeväckande var väl att Malmös "superstjärna" Linus Klasén ( han tjänar 21 miljoner kronor för tre års spel ) var den sämsta och mest oinspirerade spelare jag sett. Han tjänar mera än hela Oskarshamns trupp tillsammans. Men det är ju Malmö Hockey i ett nötskal..... Köp av extremt dyra spelare som bara är intresserade av pengarna och inte är det minsta beredda på hårt jobb. Det finns ett vedertaget utryck för den typen av spelare, men jag är för blyg för att skriva vad de kallas....:o)
Sen är det som alltid. När vi "bonnalag" möter de sk. "stjärnlagen" har domartrion lite svårt med objektiviteten. Eller har de bara lite otur när de tänker...... För det är väl inte så att de också står på Malmös lönelista ?
- Men jag säger som Robert Gustafsson. " Jag är inte bitter...."
- Faktum är att jag är jäkligt nöjd med det oavgjorda resultatet 3-3 och en poäng, och kvittereringen när det bara återstod 48 sekunder. Även om Köpelaget vann efter förlängning och straffar.
- Bilderna har som vanligt ingenting med texten att göra.
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!! önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  79.422

7 kommentarer:

  1. Två helt underbara bilder, där nummer två blir favvis!
    Älskar det guldglittriga havet och de svarta siluetterna!
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. En sådan historia kan passa till vad som helst, tyvärr... Pengar styr inte bara idrotten... :(

    Bilderna är underbara. Härlig lyster i den andra.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker nog den första bilden passar till texten,angående tänkesättet (fniss) så tycker jag att jag har otur varje dag ,kanske är det hjärnan som inte hänger med,o nu har det börjat droppa ur näsan så där är det när det är 7+ grader ,ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
  4. Nydelige bilder begge to. Liker lyset :0)

    SvaraRadera
  5. Hade inte tid att se hockeyn igår,men efter följt halva matchen på OT-webben så förstår jag att det var en bra match!En ny stadig och bra målvakt vore att önska,tyckte mina jobbarkompisar som sett de flesta matcher!

    SvaraRadera
  6. Hallå där
    ja det var ju som jag skrev at det var inte dåligt att ni kom till straffar Det är ett gott tecken och en bra kämparanda.
    Visst är det för d....... att pengar skall styra men man tycker ju att får de så mycket skall de banne mig jobba för dem också.
    Något gott förde det ju med sig.
    Ni fick ju en poäng i alla fall.
    Sköna bilder.Nästa blir väl en ifrån bassängen.
    Kramizzzz Mysig frdag

    SvaraRadera
  7. - Nej några bilder från bassängen blir det absolut INTE....:o)

    SvaraRadera