SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 28 oktober 2011

- EN BÅT, FYRA BILDER.....

- Ett synnerligen varierat landskap.....
Det är samma båt på alla fyra bilderna. Jag har suttit på exakt samma plats hela tiden. Och det är bara 57 sekunder mellan första och fjärde bilden......
- Har märkt att det program jag använder för att sortera och välja bilder har blivit segare och segare. Speciellt mappen jag kallar "Valda, men ej färdiga".  Där slänger jag ner original som jag räknar med att använda på bloggen lite senare. Det visar sig att den mappen innehåller drygt 1200 bilder. Dags att börja rensa ur. Men även hitta ett och annat användbart som aldrig tidigare visats. Precis som dom här....
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  78.385



Bilderna tagna den 10 augusti 2010

5 kommentarer:

  1. Sol o sommar har redan börjat längta till ljusare tider ,vackra bilder ,trevlig helg,Nette

    SvaraRadera
  2. Fina bilder!
    Det känns bra med en sommartillbakablick idag.
    Diset hänger som en tung gardin utanför fönstret och det känns verkligen dystert.
    Hoppas på sköna höstdagar i helgen!
    Ha det fint och ge Ida en klapp från mig ;-)
    / maria

    SvaraRadera
  3. Sanslöst! Han måste ha haft bra fart.
    Kul när alla bilderna blir lika bra när man exprimenterar så här.57 sekunder är inte mycket.
    Här är det kolsvart så jag har ljuset på överallt. Dyr elräkning!Ja ja det är så det skall vara Regnet hänger i luften.Usch och fy.
    Gott att se sommarbilder och kunna drömma sig tillbaka.Ljuvligt.
    Nu skall jag borsta tänder, tvätta håret och sminka mig så att jag ser respektabel ut och luktar gott hahaha!!!!
    Ha det superduper.
    Kramizzzzzzzz

    SvaraRadera
  4. Det är häftigt att sitta på samma ställe och ta flera bilder som blir så olika varann, precis som du har gjort här :)
    Superfina bilder allihop!
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Nu tar vi Troja ikväll!Känns fint efter Dackarnas underskrifter!!Ha en bra helg!!

    SvaraRadera