SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 24 september 2011

- SOLIG DAG OCH DIMMIG KVÄLL....

- Det är verkligen växlande väder. Men nu ser det ut som vi har ett rejält högtryck på gång.
- Lite dålig planering att jag är "tvungen" att krypa in i isladan och titta på två hockeymatcer idag....
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)   Antal besökare:  76.633

4 kommentarer:

  1. Underbara bilder båda två ,men solen o segelbåten får nog några extra poäng,här tittar vi som vanligt på den grå himlen o undrar när syndafloden ska upphöra .det är synd om potatisbönderna här ,det står vatten på potatisåkrarna .Trevlig lördag i isladan,Nette

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder!! Å i förra inlägget...hon kan "posa" hon!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wooowww vilka bilder.
    Den första ser ut som en riktig sommarbild.
    Den andra ser nästan ut som mitt i vintern.Kuliga kontraster.
    Du är bara bäst.
    Nu börjar gubben kolla i tidningen hur det går för er och när ni spelar.Jag fattar inte varför hahaha!!!Han är en riktig sportfåne min älskling
    Idag skall Jimmy komma så jag vet inte om det blir något gjort här och inga bilder heller.Snyft!
    Ha en riktig skön solig dag.
    Hoppas att vädret håller i sig. Det är lovat sommarvärme igen.Härligt.
    Kramizzzar ifrån ligan på Neptunus

    SvaraRadera
  4. Ja det gäller att hänga med i vädersvängen..till Ida..När skönheten kom till byn..blev min tanke där hon ligger på sin vita frotte..ha det..Maria

    SvaraRadera