SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 1 september 2011

- FLYGARE I OLIKA MILJÖER.....

- Jaha då var det höst igen.....
Förhoppningsvis blir det några båtutflykter till innan det är dag att plocka upp båten. Men å andra sidan kör ju hockey´n igång istället. Och skärgårdsbilder kan man ju faktiskt ta ifrån strandkanten....
- Har lite strul med datorn här på Hemmet. Så om det blir "tyst" härifrån någon/några dagar så är det inte jag som är sjuk utan datorn som fått åka till doktorn. Men håll i så fall ut.....
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)        Antal besökare:  75.461

5 kommentarer:

  1. den första bilden ser jag en fågel som är i en ställning som jag inte sett förut, ser lite krångligt ut.Andra bilden .magisk .hoppas det inte strular till sig nu ,Nette

    SvaraRadera
  2. Hej farbror! Härliga bilder för mig som är fågelskådare. Jag kan inte bestämma mig för vilken jag gillar mest, så båda får 10 poäng av tio. Jag har nog båten i ett par månader till för jag gillar senhösten i skärgården. /Urban

    SvaraRadera
  3. Hallå i stugan.
    Fantastiska bilder som vanligt!!!!
    Jag har varit inne och kollat tidigare men då hann jag inte skriva för.
    Pia kom sen har jag fixat middag och efter det har jag städat i trädgården.Nu börjar det.
    jag köpte microugn när ONOFF gick i konkurs. Sista av den sorten en sån som man sätter i en hörna.
    Billigt.Hoppas att din nya är toppen.
    Vilken skit med datorn Du skulle ha min son i närheten så hade du sluppit doktorn till den.
    Ha det nu så gott
    Min kamera är klar så jag hoppas den är på väg hem nu.
    De har bytt en shutter assy.
    Du vet säkert vad det är.
    Kramizzzzzz Jag håller ut när du är väck ett par dar.

    SvaraRadera
  4. Vad ska man skriva här då... Jo ett stort WOW!!! Vilka fantastiska bilder, nummer två är magisk!!!
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera