SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 26 september 2011

- EN STILLA KVÄLL VID HAVET.....

- Efter nästan en hel vecka utan att jag rört kameran, så var jag bara tvungen att åka ut till havet tillsammans med "fotograferingsverktyget" igår kväll.....
 - Här är ett första urval bilder, mera kommer under veckan.
Ikväll är det ishockey igen, hoppas det går lika bra som sist....
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)   Antal besökare:  76.702


5 kommentarer:

  1. Hallå där borta
    Nu sitter jag här och huttrar.Jag har tänt en brasa, nej jag är inne på den andra.
    Måste få få värmen i huset.
    Vilket vackert väder ni hade igår eftermiddag.
    Bilderna är ju sanslöst bra.
    Jag blev väldigt förtjust i den sista.
    Där ser man hur solen bryter igenom lite och lyser upp ekan.
    Sååå vackert!
    Vi var ut till Valön igår men det var nästan helmulet.
    Jag har en eller två bilder där solen försöker tränga igenom molnen.
    Jag får nog sätta igång och få in lite bilder.
    Ha det super. Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  2. Ibland är det skönt att låta kameran vila :) Jättefina bilder, den första ser nästan somrig ut, men de andra ser lite kallare ut, med tanke på att de har overaller på sej.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Åhhh, så skönt med lite havsbilder!! Å tänk, det finns några få entusiaster som fortfarande ger sej ut med segelbåt, fast utan segel...säkert bara för att förnimma känslan i både kropp och själ, och att få lukten av hav...
    Ha det så gott, du och blondinen!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Med tanke på rubriken är det bäst att lämna kommentar på kvällen,(det var så att jag hade bråttom på morgontimmen)härliga bilder från havsbandet ser att det är lite höstlikt,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder från din tur ut till havet!

    Här blåser det ljumma vindar, men det har börjat regna... Blev lite blöt när jag cyklade hem från mamsingen som jag varit hos nästan hela dagen idag. Måste pyssla om henne lite för hon har fått ryggskott :(

    Att ha kopplat bort datorn över helgen har varit skönt. Var ute och partajade lite i fredags, lördag och söndag var det hur lugnt som helst. Soffläge med en massa godis och ett par korta fototurer utmed ån :)

    Ha en fin kväll!
    /Maria

    SvaraRadera