SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 18 september 2011

- AvSlut i Dur och UppStart i Moll......

- Säsongens sista båttur blev verkligen en skön tur igår. Tre timmar ute i solskenet på ett nästan vindstilla vatten. Försökte samla på mig så mycket bilder som möjligt för att ha att plocka av till bloggen under den "båtlösa" perioden som ligger framför oss. Nu verkar det gå in i en regnig och blåsig period så det är nog slutåkt på havet. Men Feta Berta får i allafall ligga kvar i vattnet 1½ vecka till. Så vem vet.....
Säsongens första seriematch i hockey blev däremot en historia i moll. Men det är 51 omgångar kvar. Kanske bäst att smyga igång lite försiktigt.
- Gå förresten in på bloggkompisen Lottas blogg HÄR och titta. Hon lyckades fånga en VARG på bild igår. Det är väl klart att man är lite avis. Men ännu mera glad för hennes skull !!!
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)    Antal besökare:  76.333

12 kommentarer:

  1. Ljuvliga kompositioner... Härlig höstkänsla i den första bilden :)
    Visst blir man lita avis på Lotta att hon fick möta ett sådant spännande djur!
    Ha det gott
    Halina

    SvaraRadera
  2. Helt underbara bilder! Har du fler av denna kalibern har vi mycket att se fram emot!Kram Torprosen

    SvaraRadera
  3. Hade du med dig kvisten eller hamnade den där av sig själv ?Bilden med segelbåten är ju en söndagsbild ,det var ju så förut att man tog fram det finaste man hade på söndag o det har du gjort nu .Lotta ska vi kalla henne vargLotta nu ?trevlig söndag ,Nette

    SvaraRadera
  4. Vilka bilder Henning
    Gubben står bredvid mig och kollar Han älskar dina bilder skall du veta och din blogg överhuvudtaget,fast det gör väl alla.
    Vilken höstbild den översta och den under är sagolik. Jag sitter här och studerar den ordentligt.
    Eftersom vattnet är i olika skift liksom, är det strömmar eller hur kan det bli så?
    Det ser så häftigt ut.
    Du har verkligen ögon för detta med att fota fast det har jag nog sagt miljoner gånger nu.
    Idag kanske vi skall hämta hem lilla Alma med mamma och pappa.Hoppas det för vi har ju inte sett henne mer än på bild.
    Tack för länkandet till mig. Du är allt bra go du.
    Ha det gott inomhus. Här regnar det.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  5. Tänker som du..gäller att lägga på lager..bilder att ta fram..när vi längtar som mest..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska höstbilder, de går verkligen i dur! Likaså Lottas vargbilder...en modig kvinna dessutom, men man kanske inte tänker så i stundens hetta...
    För övrigt har vi "mollbilder" idag, en riktig höstdag som inte gör någon glad vad jag vet.
    Önskar dej en skön kväll i alla fall, och ge blondinen en extra klapp från oss i Närke!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. - Tack ska ni ha !
    Nette: Självklart låg grenen där och flöt. Det var ganska mycket "skräp" i vattnet efter allt blåsande den sista tiden. Så det var bara att glida fram med båten till den som var mest höstlik.
    Varg-Lotta: När det är nästan vindstilla så blir det ofta så. Vissa delar av vattnet är det helt stilla och 50 meter därifrån drar det fram en liten vind som rör om på vattenytan lite grand.

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fint foto det översta, det får verkligen 10 poäng av 10 möjliga från min sida. -Jag blev verkligen stum av förtjusning...
    Morgan

    SvaraRadera
  9. Kolla i mina kommentarer om vargen Kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. Nydelige bilder. Ha en god kveld videre.

    SvaraRadera
  11. Åhh vilka ljuvliga bilder!
    Den första är ju rent magiskt vacker med underbar höststämning :)
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera