SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 2 augusti 2011

- EXTREMT HÖGTRYCK MED ISKÄNNING.....

- Vilken dag det blev igår !
Först fem timmar ute i skärgården i extrem värme och sol.
Sedan hem och trycka i sig lite mat, plocka fram långbyxor och en varm tröja och krypa in i ishallen för att se första isträningen med presentation av alla spelare, nya som gamla. Och det var inte bara jag som trotsade sommarvärmen och kröp in i kylan. Drygt 800 personer hade gjort likadant....:o)
- Tänk att på samma dag få ta del av mina två största intressen. Båtliv och Hockeyliv. Och på torsdag blir det ännu bättre. Första matchen mot Elitserielaget Djurgården. Och jag kan lova att jag börjar även den dagen ute i skärgården.
Tyvärr har jag inte hunnit kolla några andra bloggar idag, men jag kommer att läsa ifatt.....
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!                  Antal besökare:  73.946

8 kommentarer:

  1. Först värme sen kyla vilka härliga kontraster kan man säga
    Å du vilka fina bilder på Ida i inlägget under
    /Molle

    SvaraRadera
  2. Wau vilken sommarbild ,kan känna värme i bilden ,vackert.Tänk att du kan tänka på is den här tiden på året,vi har ju våra intressen ,ha det så bra idag ,Ida också ,Nette

    SvaraRadera
  3. Oj vad det blänker och glittrar.
    Sååå tjusigt.
    Jag gillar också hockey men inte nu mitt i sommaren.
    Du är väl för skön. Ja man skall göra det som är kul.
    Hoppas att det kommer att gå bra för dem. Vi höll ju kollen hela förra säsongen, särskilt gubben, han rapporterade till mig.
    Dags för frukost.
    Ha det super i solen och ta på dig något på huvudet så att du inte bränner dig mer.
    Kramizzzzzzar i massor

    SvaraRadera
  4. Superbilder! Den låååååånga är underbar! Hälsningar

    SvaraRadera
  5. Jösses....hockey.
    ja jag hörde Rantafar surra om nån tårögd avskedsmatch i Timrå...
    där tillåmed krysset...nä z hade spelat...
    Näe ut på havet med dig och samla krafter inför stundande hockeykrigande...

    Ha en skön dag.

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga och alldeles underbara glittriga bilder!
    Hockey är kul, men tycker allt att det är lite för tidigt att det är lite tidigt att börja spela redan nu... Det är ju fortfarande sommar :)
    Ha de gott i värmen!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Ja du farbror, nu är det verkligen varmt. Ute vill säga...
    Inte dåligt att kunna ägna sig åt vinter- och sommarintresse samtidigt!
    /SA

    SvaraRadera
  8. Det var konstraster!! Jag menar, först vatten i flytande form, och sen i fast...
    Föredrar nog dina sommarbilder, de är så underbara!!
    Kram kram

    SvaraRadera