SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 3 augusti 2011

- DOM SOLAR TOPPLESS UTAN ATT SKÄMMAS...:o)

- Ja Skarvarna har verkligen ingen skam i kroppen, där de står på klipphällarna och exponerar sig i solskenet....
Tisdagen var lika fin som måndagen. Och högtrycket verkar hålla i sig ännu några dagar. Det är bara att ta vara på dagarna och njuta.  - Skepp ohoj !
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!                    Antal besökare:  74.003



5 kommentarer:

  1. Njuter... Dina bilder gör att jag blundar, sparar de djupt i mig och... stänger dator ;)
    Jag tar de med mig på resan...
    Ska träffa Lotta ;)
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder ,bild 2 är något utöver den vanligaste bild man sett,dom solande svarta får mig att rysa av obehag.Vattenskvätt med sol ,bra.Lugnet i din sista bild ,ja nu kan jag lugnt gå till jobbet ,solig dag till dig .(här visar den sig också ) ,Nette

    SvaraRadera
  3. Skarvarna ser lite otäcka ut...
    gillar inte att dom plockar fisk ur våra nät heller...
    lägger dom i samma fack som säljäveln....
    men du har fina foton som vanligt...
    soliga härliga...
    men saknar foto på blondinen din....

    Tjingeling neröver...

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Trots att de inte är omtyckta de där skarvarna...så blev det en fantastisk bild på dem!
    och havet ser så lugnt och stilla ut i den sista bilden, vackert!

    Soliga hälsningar från norr :)

    SvaraRadera
  5. Helt underbara bilder!
    Favoriter är första och sista bilden, de är helt ljuvliga :)
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera