SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 14 juli 2011

- SKUMM-RESA I FULL FART.....

 - Lägg märke till att det är två "m" i rubriken. Det var alltså inget "skumt" med resan. Bara skummande.
 - Det blir lätt lite vattenstänk och skumm när det är navigationsövning i full fart.....
Igår förmiddag fick jag se Briggen Tre Kronor med segel. När den gick ut i farleden vid tiotiden var en del av seglen satta. Senare när jag såg den ända ute vid horisonten var alla segel uppe. Den sista bilden är tagen med längsta teleobjektivet och dessutom kraftigt delförstorad. Så kvaliteten är dålig. Men man får ändå en känsla av hur det ser ut.....
- Igår klagade Blondin-Ida på att hon inte fått vara med på bloggen på länge. Så jag lovade henne att i morgon är det hennes tur, så......
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!                                     Antal besökare:  73.075





9 kommentarer:

  1. Vilka sköna fartfyllda bilder.
    Vattnet ser riktigt varmt ut fast skenet kanske bedrar.
    Här har vi runt 20 grader i böljan den blå.
    Sååå snygg hon är med segelena uppe.
    Tredje bilden ifrån botten är riktigt skön.Den får bli min favvis idag.
    Ja stackars lilla Blondin-Ida hon har det inte lätt.Inte med på en enda liten bild på länge.
    Fy på dig hussegubbe. Skärpning!
    Ha det riktigt gott där borta ni två och Lilla IDA posera nu fint om du vill vara med och pryda husses blogg.
    Puss på nosen på dig och
    Kramizzz på dig Henning

    SvaraRadera
  2. Kan sägas att det är full fräs på dina bilder idag.Trodde först att det var skumbad.Tredje bilden,kan även tänkas att det är snö o is.Idag låter du nog fantasin skena iväg ,är på väg till jobbet idag få de om det håller hela dagen ,hade ingen feber i går kväll,hälsa Ida,Nette

    SvaraRadera
  3. Åhh vilka läckra och härliga skummande bilder!
    Briggen Tre kronor är ju makalöst ståtlig med alla sina segel :)
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Skummende flotte bilder. Riktig sommerlig:)
    ...og ja, vil gjerne se flere bilder på liten Ida:)
    Ha en fin dag farbror Henning og blondin Ida:)
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera
  5. Mycket läckra skumm-bilder :)
    Varma hälsningar till Dig och Ida

    SvaraRadera
  6. Så skummande var aldrig havet..ja å så vidare..100% action..å briggen hon e vacker hon..precis som sin gudmor..Lilleman hälsar till sin sötnos..ha det..Maria

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen en skumm resa ...:) Fartfyllda fina bilder. Den sista med fartyget i slodiset är en favorit.

    SvaraRadera
  8. Sommar...Hav...Underbart!! Skulle mer än gärna tillbringa några dagar på den där briggen...
    Ha´det gott!!
    Kram

    SvaraRadera