SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 4 juli 2011

- PÅ ALLA FYRA I SALLADEN....

- Jag tillbringade hela söndagen i gränstrakterna mellan Småland och Östergötland. Största delen av tiden bakom en elektrisk gräsklippare....
- Men det blev i allafall tid för 2 minuters fotografering i krypläge bland midsommarblommorna som sjunger på sista versen.
- I eftermiddag ska datorn in på service ( i ett dygn ) och utökning av hårddisken. Hoppas hinna schemalägga ett blogginlägg till tisdagsmorgonen, så.....
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!                   Antal besökare:  72.489


5 kommentarer:

  1. Stilfulla blombilder ,lycka till med servicen ,Nette

    SvaraRadera
  2. Vackert där i gränslandet...eller gräslandet kanske det heter. När man väl är nere på alla fyra är det lika bra att passa på och ta alla bilder...det är ett helt företag sen att komma upp igen!!
    Jag tror jag avböjer erbjudandet om "tegelstensmobilen", vi börjar funka ihop, Nexus och jag. Men jag vet nu att det finns ett alternativ om vi skulle komma på kant med varandra igen...
    Ha´en bra start på veckan!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du inte har för ont idag jag vet hur det är med trädgård.
    Den första är min favvis.

    Hoppas att det blir bra med en ny stor fet hårddisk.

    Kramizzzar i massor

    SvaraRadera
  4. Jag gör på samma vis..kryper krälar rullar bland allt det vackra..tills myrorna anfaller..då må du tro att jag kommer kvickt upp..ha det..Maria

    SvaraRadera
  5. Så nydelige blomsterbilder du har tatt her farbror Henning:) Ønsker deg og liten Ida en riktig fin uke:-)
    Klemmer herfra:-)

    SvaraRadera