SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 9 juli 2011

- EN NÄSTAN OLIDLIG VÄRME.....

- Då är det skönt att kunna välja båten "Feta Berta" istället för en varm svensktillverkad bil.....
 - Jag tog i allafall med mej frukosten ut i skärgården i går morse. Det var ett synnerligen bra val.
Hemma var det olidlig värme, och man gick faktiskt och längtade efter ett rejält sommarregn på eftermiddagen.
 - Idag avgörs Världsmästerskapen i Offshore-racing. Så det är väl bara att åka ut till strandkanten och sätta sej på något "snok-berg" och följa finalrejset.....
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!                    Antal besökare:  72.796




2 kommentarer:

  1. Den första bilden är bara sååå sköööön :)))
    Mycket vackra svalkande bilder.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Här hjälper det inte med svalkande bilder,det är varmt som i H..... 22 grader hela natten ute,det kallas för tropisk värme .Nästan ingen vind ännu .Kanske jag borde gå o doppa fötterna.Ha en bra dag på snokberget,Nette

    SvaraRadera