SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 24 juni 2011

- VI HADE I ALLA FALL TUR MED VÄDRET.....

- Midsommarafton och stabilt väder är väl ingenting som riktigt hör ihop. Antingen man är ute i skärgården eller långt ifrån havet.
- Det såg ändå ganska stabilt ut när jag tuffade ut från hamnen med midsommarlunchen väl nedpackad i kylväskan.
Men efter någon timma var jag helt omringad av svarta regnmoln, åt alla håll. Var helt inställd på att hemresan skulle ske med genomblöta kläder.....
- Men på något konstigt vis så klarade jag mej från regnet. Men den kalla vinden gjorde att jag bara längtade hem igen. Har nog inte frusit så mycket sedan den där eftermiddagen i februari, när det var 20 grader kallt och bussen var försenad med 25 minuter. Har väl sällan längtat så mycket efter min tjocka vinterjacka och ett par varma vantar som jag gjorde idag.
När väl regnmolnen hade skingrats lite, så började det komma ut lite båtar som letade efter skyddade vikar.
- Midsommarlunchen fick istället avnjutas på balkongen, med en värmande wirre som förrätt, och någonting från Sofiero till kräftströmmingen....
- Ha en trevlig Midsommar och Välkomna tillbaka !!!                                         
                                                                   Antal besökare:  72.080




5 kommentarer:

  1. Hej här norrut har dimman skingrats för tillfället ,vi fick doc avnjuta den grillade laxen i solsken men sen blev kall dimma från havet ,den västliga vinden tog med sig den in ,så det lär inte bli några solnedgångsbilder ikväll,hälsa blondin Ida ,Nette

    SvaraRadera
  2. Regntunga skyar... Vilken tur att du slapp bli blöt i alla fall...
    Här hos mig började dagen med sol, sen mulnade det på och på eftermiddagen kom den första regnskuren. Nån vidare värme har det inte heller varit, frös då jag var ute och tog dagens bild :)
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Tja här uppe i lapphelvetet är det just nu myggfritt...
    regn och blåst idag...
    uscha...
    ha d gott på balkongen med blondinen...
    och kommandoran??? ha hon flyttat???

    SvaraRadera
  4. Ja, man kan väl säga som så, tog man nubben utomhus var det risk för vattenskada...men det är väl en tradition det också, vädret...och kanske de som jobbade på akuten i natt fick det lite lugnare, man kan ju bara hoppas. Mäktiga bilder på molnen fick du i allafall, alltid något...
    Ha´en bra fortsättning å helgen!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi hade jättetur med vädret igår sol regn och blåst fast det gjorde inget för vi satt under tak.
    Idag är det strålande solsken fast istället blåser som attan.
    Det var riktigt dystra bilder sen igår Att du orkade fota i det skitvädret.
    Bilderna är ju supervackra för molnen ser riktigt maffiga ut,fast brrrr, så kallt det ser ut.
    Det är så konstigt för det var lovat fint väder på ostkusten.
    Ja då var denna helgen snart över och tiden vänder mot vinter igen Vilket elände. Tur att det är några månader dit.
    Idag är det lugnt här hemma för ingen vågar sig ut och köra.Vi skall ta en tur imorgon om vädret håller i sig.Jag är så sugen på att fota vatten någonstans.

    Ha det nu super du lilla fröken.
    Det är inte så illa att ha en inglasad balkong när det är skitväder ut.
    Kramizzzar ifån oss alla här på västan.

    SvaraRadera