SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 26 juni 2011

- VARIERAD VÄXTLIGHET I STRANDKANTEN.....

....och en liten midsommarhälsning från Blondin-Ida.....
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!                                                                                       Antal besökare:  72.124




5 kommentarer:

  1. Hejsan Svejsan!
    Vilka underbara orginella bilder på stranväxtligheten.
    Den sista med blommorna ser ut som en utsträckt midsommarkrans.
    Det är sanslöst att det finns så mycket jord i skrevorna att det kan växa så.
    Ungefär sån där gräs har jag i trädgården.Med andra ord sådde jag ogräs hahaha!!!!
    Urvackra bilder.
    BlondinIda är en riktig läckergom Pussa henne på nosen ifrån mig.

    Ja då var denna helgen snart över.SNYFT!!!! Hoppas ni hade bättre väder igår.
    Nu är det vindstilla och solsken här,så idag måste det bli en liten tur.
    Ha det gott där borta på ostan.
    Kramizzar ifrån oss på västan

    SvaraRadera
  2. Fortsatt trevlig midsommar önskas av Fam. Eriksson till Farbror H. och blondin Ida.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder. Vilken skärpa på blommor och strån, så vackert! Nr 3 blev min favorit idag :)
    Ha en bra söndag, här vräker regnet ner.

    SvaraRadera
  4. Jäklar vilka bilder!! Får väl ta såpa på tandborsten ikväll...men den första bilden är bara sååå bra!! Inga problem med fokus där...Å sen avsluta med Ida, kan inte bli bättre, en dam som verkligen vet sitt värde...
    Ha´det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. härliga bilder ,det har strulat så mycket ikväll,att det räckte flera timmar innan jag fick in mitt inlägg,ha det bra isommarkvällen ,Nette

    SvaraRadera