SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 27 maj 2011

- SKARPT ELLER OSKARPT....?

- Ja det är frågan....
- Idag är det tidig uppstigning. Så fort det börjar ljusna lite ska jag ut och kika på tävlingsegelbåtarna i Watski2Star-tävlingen, som bör närma sig kusten. Får bli en sten i strandkanten med kaffe och frallor. Om det inte spöregnar förståss....
- Vi hörs !!!

  Klockan 03.30: Det regnar och åskar, så jag skiter i målgången. Får titta på omstarten på förmiddagen i stället.
Klockan 04.05: Regnet har slutat. Jag åker en sväng i alla fall....

4 kommentarer:

  1. Sover du aldrig? Både skarpt o oskarpt kan vara på sitt sätt vackert.Vi hade rimfrost på gräsmattan kl 5 så det är nog fara för blommande träd o buskar här nu .Njutbar seglats (för ögat) ,Nette

    SvaraRadera
  2. Underbara!Fantastisk guld ton...
    Gillar båda :)
    Mvh Halina

    SvaraRadera
  3. "Gamlingar" klarar sig på så lite som 1 till 2 timmars sömn per dygn enligt forskning som gjorts på området. Själv har man sovit i 13 timmar på första lediga dagen för att komma ifatt efter kvälls-och helgpasset i förra veckan. ;-)

    Den undre bilden är bara så snygg!!!

    SvaraRadera
  4. Kors i karamellen så tidigt du är uppe.
    Det verkar som du aldrig sover fast det sägs ju att till äldre man ju mindre sömn behöver man
    Jag är uppe långt fram på småtimmarna.
    Hoppas att det blev till belåtenhet idag.Förväntar mig riktiga kalasbilder.
    De två idag är magiska.
    Båda är lika vackra var och en på sitt sätt.
    Ha det supergott Henning och så önskar vi två här dig en riktig härlig helg.
    Kram på dig.

    SvaraRadera