SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 6 maj 2011

- DET ÄR INGEN TRÄNGSEL DÄRUTE ÄN.....

- Det var ödsligt och grått ute vid havet igår eftermiddag.
På förmiddagen däremot sken solen. Men då höll jag på att "skura" botten på fartyget, som ska bottenmålas idag.
Men jag kom i allafall ut en stund med kameran, men det kändes segt.....
- Det är väl åldern. Det var bättre för så där 75 år sedan, när man var ung och rask....:o)
- Men värmen är tydligen på väg tillbaka framåt helgen. Då kanske även mina kroppsdelar piggnar till. Vi hörs...!!!



5 kommentarer:

  1. Alla väntar på inspiration från Farbror Hennings fartygsbilder från skärgården innan man sjösätter sina egna farkoster å ger sig ut på böljan den blå...

    SvaraRadera
  2. Usch vilken fuling du hittat på första bilden,våra nutida häxor kunde man gott säga.Nu lyser solen här igen ,så det är hopp om bättre tider.Då blir det säkert trängsel på dina bilder! Ha det gott,Nette

    SvaraRadera
  3. Finns en och annan modig person, nästan vinterstället på för att ta en tur på sjön ser jag! Fast jag tycker Henning också är av segt virke, bottenmålning är inte något latmansgöra, och kul är definitivt inte heller...
    Ha´det gott, vädret är på G!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det var inga uppmuntrande bilder Såååå ödsligt och kallt det ser ut
    Nästan som höst och så är det vår.
    En enda Ålekråka en båt ett stim med fåglar och en röd pinne som piggar upp.
    Du har i alla fall fånget tomheten och det med besked annat blir det när Feta Berta kommer i sjön då blir det livat och glatt för då kommer sommaren Var så säker.
    Ha en härlig helg Henning
    och tjusa till damen så att hon kan glida i vattnet inom det snaraste.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. - Sommaren är på G....precis som Feta Bertha. Nu är hon även målad på magen....:o)

    SvaraRadera