SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 1 juni 2017

- ETT LITET BILDSPEL OM EN VM-DROTTNING PÅ FEL UNDERLAG !




( nästan ett halvår sedan jag skrev något här, återkommer kanske framåt jul igen. Både Blondin-Ida och jag mår fint, på Facebook. Och även Tjocka Hulda ,af Ernemar mår fint vid sin brygga i vattnet )

-  På onsdagen startade segeltävlingen Seapilot2Star från Oskarshamn, med Oskarshamn Segelsällskap som medarrangör. Den stora publikfavoriten var naturligtvis den tidigare VM och OS-drottningen Pernilla Wiberg. Under sin alpina karriär lyckades hon ta hem fyra VM-guld, två OS-guld, VM-silver, VM-brons och ett OS-silver. Plus 24 världscupsegrar på betydligt kyligare platser än i Oskarshamn. Nu var underlaget både varmare och fuktigare.... - Om ni vill kika skulle jag bli glad ! ( den skäggiga gentlemannen har inget med Wiberg att göra....)

10 kommentarer:

  1. Åh så roligt att Du kom igen för ett besök. Ruth har väl Facebook , för hon berättade att Du fanns kvar i livet. Lilla Ida också
    Så snopen jag blev kollade om min dotter gjort något där i Spanien. Så tänkte jag Vad tusan har hänt, äntligen ett livstecken.
    Har nyss gjort min blogg för dagen, Jag har ramlat, går därför ut sällan, men jag klagar inte. Jag trivs med min tillvaro-
    Kanske du kan få med Blondin Ida på en bild till Jul, vore roligt. Ha det bra önskar gamla Hajan. De var dagens goda överraskning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Vilken otur du har som ramlat och gjort dig illa. Vi får
      hoppas att det snart blir bättre. Nu är det ju en fin
      årstid vi har framför oss.
      Både Blondinen och jag mår bra. Och Ruth ser jag då och
      då på FB.
      Jag lovar att det ska komma julkort här på bloggen. Och Blondinen får
      förståss vara med.
      - Ha det så bra och krya på dig !
      Hälsar Hasse och Blondin-Ida

      Radera
    2. haha, jag gjorde mig inte illa, men när 86 åringar ramlar och har en massa spik i kroppen, kommer man inte upp så fort igen.
      Glömde att berömma dig för Bildspelet, jättefint och härlig musik.

      Radera
  2. Tack för detta vackra livstecken från dig och brudarna.
    Och kul att höra att du kollar till oss ibland, ännu har vi inte dragit iväg med bobilen,
    eftersom Rantafar har haft sådan envis bobilsfeber....
    Men snart så.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Det var så lite.....
      Vi får hoppas att Rantafar snart piggnar till, så ni kommer upp
      på fjället och kan fånga Röding.
      - Ha det så bra och Krya på er !
      Hälsar Hasse Och Blondin-Ida

      Radera
  3. Vad kul att se dig här igen.... Fint bildspel som du har gjort.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun och Tack så mycket !
      Kul att du gillade bildspelet.
      Har allt lite koll på din blogg också. Men kommenterandet
      är det dåligt med....
      - Ha det så bra !
      Hälsar Hasse och Blondin-Ida

      Radera