SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 28 augusti 2016

- VÄLKÄNDA LANDMÄRKEN....

- När man närmar sig Oskarshamn från havssidan är det första man ser Bockkranen på Varvet. Oavsett om man kommer med egen båt, eller bara med en färja från Öland eller Gotland.
Stadskyrkans torn i Stadsparken syns också på långt håll. Och när man kommer lite närmar upptäcker man även Stångmärket Klubb på Stora Klubbholmen....
Då vet man att man snart är i hemmahamnen.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  255.018

4 kommentarer:

  1. Fin bild... Där känner man igen sig. Här har det regnat idag och det börjar kännas som höst.
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Gun.
      Bockkranen passerar jag i princip varenda dag på året. Och
      kyrktornet ser man ju också ofta. Däremot Stångmärket är det
      mest på sommaren man ser.
      Regn här också, men jag tror inte det kommit så mycket. Får kolla
      regnmätaren i båten i morgon.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. HEJ DET BLIVER EN SEN HÄLSNING MEN HAR HAFT LITE PÅ GÅNG. HÄR REGNAR DET RÄTT BRA, MEN DET ÄR BRA FÖR BALKONGFÖNSTREN. TÄNKER PÅ MINA
    BARN DSOM MÅSTE UT I DET HÄR VÄDRET I MORGON , FY TUSAN SÄGER JAG. ELJEST ÄR JAG NÖJD MED DETTA VECKOSLUT , HAR VARIT
    SÅ TREVLIGT, MEN NU ÄR DET NOG SÄNG DAGS DET KÄNNER JAG. HOPPAS ÅÅ EN SKAPLIG DAG I MORGON.
    DU HAR JU SLICKAR FINA BILDER SOM VANLIGT.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan
      Det är sovdags här också. Efter en väldigt lugn
      dag. Men så är det. Vissa dagar är det fullt upp, medan
      andra är betydligt lugnare.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera