SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 28 juli 2016

- TIO BÅTDAGAR I RAD....:o)

- Ja det tror jag faktiskt är rekord med så många fina båtdagar i ett svep. Men idag tar jag paus. Behöver olja in de nya träbänkarna. Så helt utan båtkontakt blir det inte. Men "Tjocka Hulda af Ernemar" får ligga stilla vid bryggan i alla fall....
Idag den 28 juli är det ALLA FÖRÄLDRARS DAG och JAKTTORNETS DAG.
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare: 252.542

4 kommentarer:

  1. Helsvensk sommar! Ser ljuvligt ut.
    Full speed ahead denna torsdag.
    Klart att Tjocka Hulda behöver pysslas om.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Nu har jag varit och gett Tjocka Hulda en riktig smörjning. Men
      hoppade över solskyddsfaktorn.... Så nu blänker hon så fin i solen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. JAG TÄNKTE ATT NU VÄNDER HENNING SKUTAN TILL EN ANNAN PLATS. I DAG HAR DET VAR SJUSOVAREDAG HÄR, ÄR SÅ HIMLA
    TRÖTT. JAG KAN INTE VARA UTARBETAD SÅ JAH SKYLLER PÅ VÄRMEN. HÖRDE I DAG ATT VI INTE FÅR KASTA RISGRYN PÅ BRUDPARET, DET ÄR FÖRNBJUDET. INTE EN DAG FÖR TIDIGT, SMÅFÅGLARNA TÅL JU INTE DET FÖR SIN MAG. NÅGOT VETTIGT I ALLAFALL.
    NU PÅ LÖRDAG SLÄNGER VI ROSENBLAD, DÄ ÅR DET BARA KYRKOSKÖTARNA SOM FÅR SOPA BLADEN.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Här kom det lite regn mellan 5 och 8 på morgonen. Men det
      blev tydligen inte mera än 3 mm. Men det kändes ändå lite
      friskare i luften. Man får vara tacksam för det.
      Förståndigt att förbjuda riskastning. Ris ska man ha på
      tallriken när man är hungrig istället. Hoppas ni får ett trevlig
      bröllop i helg.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera