SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 29 juli 2016

- NÄR VÄDRET ÄR PÅ MIN SIDA......

.... ja då är det verkligen dumt att stressa. Bara glida sakta fram över lugna vatten.
Idag den 29 juli är det INTERNATIONELLA TIGERDAGEN och LASAGNENS DAG.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Hasse och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  252.599

9 kommentarer:

  1. Hahaha! Både tigrar och lasagna är ju URsvenska ämnen!
    Sköna 23C vid midnatt efter ett tropiskt skyfall tidigare i kväll.
    Välbehövt för gräs och träd.

    Hillary gav sitt tal i kväll, men jag somnade i soffan. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Regnet behövs. Här var det bara några mm. Men det kändes
      lite friskare ändå.
      Det pumpas på friskt i svensk media också om ert kommande
      val. Börjar verkligen bli trött på allt tjafs....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
    2. Ja, absolut! Och det är mer än tre månade till 4 november.
      Det kommer att bli en l å å å n g höst.

      Ruth

      Radera
  2. Det är ju jättebra med dig och dina dagar. Lasagne kom direkt till mig. Jag har malet kött i frysen, lasagneplattor finns, mycket
    lök, jajja minsann i dag gör jag lasagne- Bilden är ju gudomligt vacker, så lugnt och skönt , att bara glida fram på böljan.
    Nu skall jag ta lite kaffe, jag skippar gröten i dag. Jag har också varit i böljan, men inte i den blå, men duschat i dag är det tudiga flickor som kommer hit. Hemtjänsten skall tvätta jaa inte mig, men vanlig tvätt. Förlåt, gud vad jag babblar på, ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Lasagne har jag faktiskt aldrig försökt laga från grunden.
      Däremot gillar jag verkligen att äta det.
      Ikväll blir det grillat här utanför. Vi är några grannar
      som ska träffas och ha trevligt. Så jag får se om jag orkar upp och
      Blogga i morgon bitti....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. väldigt vackert i din skärgård här blåser det alla dagar ,det fanns ingen bild på morgonen då jag var inne här bara en liten ruta ,om man kunde förstå denna världen ibland ,vi ska steka plättar nu ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Idag blir det inte ens en liten ruta....
      Men är på G imorgon igen.
      Hoppas plättarna blev bra.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Fantastisk utemiljö du bjuder på! Nästan så man tror du varit långt, långt borta. Ser att jag missade fira Jakttornets dag häromsistens, får bli ett annat år...
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Klas.
      Skärgården är fin här. Speciellt de där stunderna när havet
      lägger sig som en spegel. Då trivs jag därute.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera