SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 28 juli 2015

- NÅGRA "SKOTT" I MIN STRANDKANT.....

- Bara några bilder från min strandkant igår eftermiddag. Något ska man ju göra medan man dricker kaffe.
Det har börjat pratas om värme och högtryck senare i veckan. Men jag tar inte ut något i förskott. Idag ser det ut att bli dagsregn i alla fall.....
Idag den 28 juli är det JAKTTORNETS DAG och ALLA FÖRÄLDRARS DAG.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  220.303






10 kommentarer:

  1. Inget badväder idag heller,hoppas bara det slutar regna till sju ikväll då det är derby i Målilla! Till helgen har vi ju Motorns dag så då vill vi ju ha bättre väder så det kommer många besökare.Förra året hade vi +33 grader,det vill vi inte ha men regnfritt ! Dessa tre dagars inkomster byggs hela verksamheten på i en ideell förening!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Jag hade siktat in mej på matchen ikväll, som årets
      speedwaybesök. Men med tanke på vädret avvaktar jag nog
      till 18 augusti mot Piraterna. Ser väl ut som vädret ska bli
      bättre framåt helgen, får hoppas det blir så även i Målilla.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Snygga skott det där ,hägern vingliga färd bra dokumenterad , här skiner solen idag sista dagen vi jobbar i huset.Sedan tänkte vi åka hem men då visas regn ,Ha det bra ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Hägern landade på ganska långt avstånd, så jag fick del-
      förstora en hel del på dom.
      Trist väder här också, får hoppas på högryck framåt helgen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Det var inga dåliga bilder, De ser ju ut som Dansöser med sina ekvibilisterska rörelser, jätte tjusigt. Första bilden var ju hur söt som helst, en sådan liten ruggig varelse.
    Här blåser det som tusan, regnat nästan hela dagen. Lite uppmuntran i alla fall, besök i morgon utav matgrannen., talar om i morgon vad jag bjöd på., På lördag kommer Göteborgarna
    De vill bara ha kaffe och Glutenfritt, det får jag fixa på torsdag. Sen åker barnen iväg det är ju härligt för dem. Det ordnar sig. ha, ha detta skiter ju du i, men gag tjattrar på
    som vanligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan och Tack.
      Det såg ut som den lilla Sädesärlan hade simmat
      under vatten och glömt hårfönen.....
      Ser att det är fullt upp för dig. Inte dåligt att fixa allt
      detta själv inför kommande besök.
      Följde IFK Norrköpings match på Text-TV och såg att de
      vann sin match. Kul när resultaten blir som man hoppas på.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Amazing, amazing, amazing photos! ♥ Those birds dance!
    I wish you and Ida beautiful days. Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Jarka Panzi.
      Ida och jag har haft en bra dag. trots det dåliga
      vädret.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Hägern som flyger över det lågbevuxna landskapet ger härliga sommarvibbar. Även om termo- och hygrometrar säger annorlunda. Jakttornets dag? Hoppas dessa konstruktioner känner de fått en riktigt fin dag!
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Klas.
      Jag tror dom sträckte på sig lite extra.
      Inte mycket till sommar än. Men det ser ut att vara
      en liten ljusning på gång. Dock inte vid dagens horisont....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera