SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 1 juli 2015

- GYLLENE MORGON OCH EN MOTOR-MÅS.....

- Vilken underbar dag det blev igår. När jag åkte ut med båten på morgonen låg havet nästan platt och solen lyste igenom soldiset och färgade himmelen gyllengul. Därute i sundet låg både Furön och Blå Jungfrun i solglittret och ramade in Ölandsfärjans första dagstur till Byxelkrok. Vad kan man mer begära.....?
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  217.375


8 kommentarer:

  1. Det var verkligen talande bilder till, Gyllene morgon sången man sjöng när jag var med i Frälsningsarmen i Norrköping, var har inte Hajan varit med ? det kan man undra.
    Men i min ålder har man ju hunnit det. Det är fina måsarna och trutarna, gillar inte det bara som vi såg här, men kära nån så 'är ju livet, käringen börjar bli
    känslig också. Ha en skön tur nu med Tjocka Hulda- Klämmigt namn tycker jag. Klappa Blonda ida lite extra.
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Blondin-Ida har fått några extraklappar från dig. Och det gillade hon.
      Har inte kört båt själv idag. Bara suttit på land och fotograferat
      tävlingsbåtar. Var glad att jag slapp trängas med dom. De svepte
      fram i 170km/h. Ingenting att konkurrera med för Tjocka Hulda.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ljuvligt, underbart foto.
    Gillar ditt aktersmycke! :))

    P.S.
    Liksom Hajan är jag en f.d. Frälsistjej. Började i söndagsskolan och fortsatte
    i Solstrålarna och Garderna. Gud, vad dom kunde spela och sjunga!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Söndagsskolan har jag också gått i. Även om man inte kan
      TRO det. Gillar Frälsis musik med hornmusik och gitarrer. Däremot
      har jag alltid haft lite svårt för uniformer, i alla dess former.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Av den första bilden att döma kan man inte begära mera det är så det ska vara på havet .Jag önskar nästa vecka vore slut så jag får börja min semester nu smakar det trä för hela slanten ,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Ja den morgonturen kan man inte klaga på. Riktigt fint väder idag också,
      men då har jag bara tittat på bilder.
      Hoppas vädret håller i sig till din semester. Men jag trodde att ni som var
      direktörer (direktriser) kunde slå igen verksamheten när ni ville....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Åh, den översta bilden är magiskt

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Madde, för dina uppmuntrande kommentarer.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera