SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 31 juli 2015

- FARTYGSMÖTE UTAN DRAMATIK......

- Visst ser det väl lite dramatiskt ut. Det där mötet mellan den lilla fiskebåten och den stora Gotlandsfärjan. Men allt gick utan problem. Avståndet var större än man kan tro av bilderna. Perspektivet "trycks ihop" när man använder långa teleobjektiv.
Det blev en skärgårdstur med Tjocka Hulda igår. Men vinden var riktigt kall. Så när jag käkat min frukost och läst tidningen så tuffade jag hemåt igen. Får se om det blir skönare idag.....
Idag den 31 juli är det DAGEN FÖR OVANLIGA INSTRUMENT.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  220.587


8 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Häftigt perspektiv :-)
    Önskar dig en underbar helg
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Jag hoppas att vädret blir lite varmare och skönare, och
      det får gärna fortsätta efter helgen också.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Häftig bild , ja ögat kan nog bli förfört ibland .Här är det plattvatten och sol just ni ,fotograferade blu moon igår alltså vi har ju 2 fullmånar den här månaden .Det är den 13 månen som kallas blå månen fick jag lära mig på nätet idag .ha det bra ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Hade ingen koll på att det var fullmåne. Men nu ser jag det i
      almanackan. Även vi har fått se solen då och då igen. Kändes
      ovant med en blå himmel.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Ögat kanske bedras, men väl fotograferat. Drama utan dramatik, s a s.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Klas.
      Det var tur att den där lilla fiskebåten kom där. Annars hade jag
      inte haft något nyfotograferat till dagens Blogg.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. JAA, det såg läskigt nära ut. Men ögat bedrager ibland Mäktigt att se..

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Skillnaden i storlek stämmer ju, men dom var nog
      50 meter ifrån varandra.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera