SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 22 maj 2015

- VÅRKÄNSLOR I FÖRSOMMARSKÄRGÅRDEN.....

- Det är så hälsosamt och stärkande i skärgården......
Idag den 22 maj är det INTERNATIONELLA DAGEN FÖR BIOLOGISK MÅNGFALD ( det hade jag ju ingen aning om när jag tog bilderna igår förmiddag i skärgården norr om Oskarshamn ).
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  213.562



8 kommentarer:

  1. Svar
    1. - Jo det kan man säga.
      Han hade svårt att hålla munnen stängd....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ha,ha jag ser framför mig hur du satt och väntade, kommer han aldrig till skott. Nej Henning jag bara skojar, tänker bara på dagens betydelse.

    Det tyckte jag var en underbar bild , knasig som jag är
    Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Jag et att det är fult att smyga, men här visade jag mej
      helt öppet i båten. Men ingen av dom hade tid att ägna
      mig en endaste tanke....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Ojdå vuxen innehåll idag ,fniss ja vårkänslorna spirar lite överallt nu ,fast vädret som är storm och kommande H2O är väl inget att längta efter .Trevlig pingsthelg ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette jag får önska detsamma till er.
      Här ska det bli lite regn i natt. Men sedan kommer solen. Söndag
      lovar man 20 grader, så vi får hoppas det är starten på sommaren.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Men här var det lite sättapåmig bilder hos gamle Henning idag,
    är nog så överallt i naturen just nu.
    Såg blåmesens kärleksakt och var helt tagen av att allt hände i farten,
    där låg man inte å gnödde på något extra,
    när allt var klart ruske han på sig lite å flög iväg....
    Tidssparande !!!

    Härliga bilder du fick.

    Tjingelingen från Rantamor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rantamor.
      Nej det är inga krusiduller där inte.
      Kallt i skärgården där när solen gick i moln. Men det
      väntas sommartemperaturer i morgon.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera