SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 20 april 2015

- DET SER MJUKT UT....

- Visst är det väl härligt att gå barfota i mjuk grön mossa. Under förutsättning att man vet att det inte ligger någon orm och gömmer sig där. För då har jag helst stövlar på mej.
Håller på att planera en liten foto-resa på onsdag. Om nu vädret håller sig hyfsat och kroppen vill vara med.
Idag den 20 april är det POLKAGRISENS DAG.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  210.092


7 kommentarer:

  1. Härlig vårglädje i dina bilder. Underbart ljus.
    Ha en fin dag
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Vi har fantastiskt väder här idag också. Har gjort
      min halvmilsrunda, utan kamera....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Underbara bilder, Du kunde gått lite barfota i mossan, nej jag skojar det är bäst att inte var för våghalsig. I morgon är hela Sverige kartan fylld med små solar.
    Har nyss varit hos Ölandsvindar, det är underbart med hennes bilder från ön, och dina skärgårdsbilder. I kväll skall jag till Toscana och Ernsts program,
    jag älskar Italien och den matkulturen, Jag tycker om Ernst också som programledare. Alla människor är ju olika som väl är.
    Men vilken fin måndag för mig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Jag var nära att trampa på årets första orm precis nyss. Men
      det var inte mossa utan en asfalterad cykelbana. Och ormen
      var inte mera än 30 cm, men jag blir lika rädd ändå....:o)
      Jag har bara varit i Italien 1 dag, så jag har dålig koll. Ernst kan
      vara rätt kul att titta på, om man inte tar det för allvarligt. Jag tror
      han driver lite med sig själv och sitt sätt. Men det är en styrka
      att vara lite självironisk. Så det får han plus för.
      - Tack så mycket Hajan.
      Vi har fantastiskt väder här idag också. Har gjort
      min halvmilsrunda, utan kamera....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Grönt blir man glad av så här års ,en solig och fin dag har vi haft idag ,ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Det har varit underbart väder här också. Trots att
      det var nordliga vindar ut vid havet så var det ändå
      riktigt skönt där.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Estupendas imágenes... Me gustan... Un abrazo desde Murcia....

    SvaraRadera