SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 1 mars 2015

- GRÖNA OCH RÖDA VITAMINER.....

- Så var då hockeysäsongen över för den här gången. Vi missade kvalet uppåt men klarade oss från kvalet nedåt. Lite besvikelse men samtidigt en stor lättnad. Om man kommer nia eller elva har ju ingen betydelse. Nu blir det "hockeysemester" i ett halvår. Bara att fokusera på att sjösätta båten så fort som möjligt.
Idag den 1 mars är det KRAMA EN BIBLIOTIKARIEDAGEN (hur nu det ska gå till).
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.
Antal besökare:  205.252


14 kommentarer:

  1. Your photos are amazing ...still !
    Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Jarka Panci.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Läckert :)
    Ha en fin söndag
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Halina för önska detsamma till dig.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Färgstarkt så det förslår ,tänk att persilja kan vara så vackert .Grön konjak där har du allt pillat med ärterna ,snyggt .Här blir det att sätta sig i bilen för färd norröver och husvisning idag ,ha det bra Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Fick jobba med pincett för att fixa toppen
      av ärterna. Ändå fick jag det inte perfekt.
      Hoppas ni får bra väder på husvisningen. En
      vårsol är det bästa föräljningsgreppet på en
      husvisning. Jag lovar....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Jaa , jag säger då det. Hittar Du inget utomhus som lockar, så får man väl ordna till det själv. inomhus. Ha , ha undrade just hut Du fick till det med ärterna, men läste
    ditt svar till Nette , Så nu förstår jag , pincett arbete på gång.
    I dag både Alpint, 5 mil så spännande . ha en trevlig dag. önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Det var lite pilligt med de små ärtorna tillsammans med
      mina gamla darriga händer.
      Det alpina hoppar jag över idag. Däremot när det är 5-mil så
      sitter jag som klistrad framför"dumburken"....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Bara en massa goa nyttigheter. Jag har nästan stoppat i mig en halv ask med tomater redan. Så gott. Ärter o persilja får bli till maten. Usch det kändes svinkallt när jag gick ronden med katten. Får väl köra 5 milen i em så jag håller värmen. Vi håller alla tummar vi kan för grabbgänget på 5 milen. Dom har ju lovat snö där uppe så det blir nog tungt före. Ha en bra dag! Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa får önska detsamma till dig.
      Vi har haft sol ett tag på förmiddagen, men nu är det
      mulet igen. Och det blåser rejält. Inget väder som lockar
      till utomhusaktiviteter. Det blir TV-soffan här också.
      Tomater är så himla gott. Ska göra mej av med fontänen på
      balkongen och använda det utrymmet för att odla tomater till våren.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Följde matchen på text-tv och trodde det var vinst efter 3-1,men efter pausen på Chinateatern såg jag 3-4 efter sudden! Ändå har IK haft 1.33 poäng per match och tycker det är godkänt trots allt! Nu ska det bli spännande att se om Västervik kan kvala in i allsvenskan,vilka derbyn det skulle bli!! AIK och Södertälje lär väl bli för svåra? Hemma igen efter stockholmsturen,bilder kommer i morgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Det blev för nervöst i tredje perioden som så många
      gånger förr. Men det hade ju inte hjälpt med en seger
      eftersom både Almtuna och Hästen vann sina matcher.
      Räknade precis ihop antalet segrar under säsongen. 15 av dom
      har kommit i hemmamatcher men bara 7 på bortaplan. Vi får
      väl se det som att vi supportrar betyder en hel del....:o)
      Ska bli kul att få se lite nya bilder på "Knarkar-Tommy".
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Vilken färg "chock"! Blir sugen värre på dessa nyttigheter.
    På sätt och vis är det väl lite skönt att hockey säsongen inte sträcker sig långt in på våren. Men visst är det väl ett VM då?
    Själv väntar jag på slutspelet i SHL. Frölunda är lite lynnigt. Trots sin placering i tabellen är det hisklig berg och dalbana!
    Nu önskar jag bara lite sol!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rajson.
      Längtar också efter sol och värme.
      Visst är det skönt att hockeysäsongen är över. Men kan nog inte
      låta bli att följa slutspelen lite grand. Och VM är väl framåt
      midsommar som vanligt.
      Såg att ert bandylag fick en tuff inledning på slutspelet, men följer
      det dåligt eftersom jag aldrig sett en bandyboll, utom när den ligger
      still innan matcherna ska börja....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera