SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 24 november 2014

- STUDIO-KATTEN RÄDDAR MEJ IGEN.....

- Igår var det återigen mörkt och grått. Jag parkerade mej mellan datorn och negativscannern, och där blev jag sittande. Så inga nya bilder kom ur min kamera då. Tur att jag hade ett par studiobilder på Blondin-Ida kvar.
Idag den 24 november är det en månad kvar till jul.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  194.954


18 kommentarer:

  1. Åh, Henning sån underbar bild. Det är ju inte riktigt sant så vacker hon är,och så duktig Du är.
    Ha nu en bra dag ihop med lilla Ida. Trevlig dag, så gott det går.
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Blondinen hälsar också och tackar.
      Vid Smålandskusten är det mulet och blåsigt idag,
      Men ser fram emot lite ljusare i morgon.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Det här måste väl vara det man menar med fördelaktigt utseende!
    Bonnie, Clyde och Vito hälsar från Vänerstranden

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket.
      När det gäller utseende fick Blondinen allt, och jag
      fick inget....
      Hälsa tillbaka till era fyrbenta vänner.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Din katt är häpnadsväckande vacker!!!! Jag smälter...
    Underbara bilder.
    Ha en fin dag, snart är ljuset tillbaka :) ...om mindre än en månad!
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Blondinen ligger här och sträcker på sig av
      allt beröm. Men det är hon värd.
      Vi börjar se slutet på den mörka tunneln. Dessutom ska vi
      få en solig dag i morgon.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Så tur att du har din sköna fotomodell, ser alltid lika fräsch, pigg och nysminkad ut.
    Ja idag har det då inte varit värt att lufta Nikon för det tokregnar och är så mörkt att man kunde gå å lägga sig,
    å dra täcket över huvudet, men si det gör jag baske mig inte, tvättmaskinen har snurrat oförtrutet idag,
    och levererar rena kläder till mig.
    Skönt att få vara inomhus, satt nyss å funderade om dom stackars tiggarna sover i tältläger i Umeå ännu,
    det vore väl hemskt.

    Vi har planerat en fisketur med Sally på onsdag, men sen får det vara slutfiskat för det här året,
    ja iallafall med Sally, då ska hon få komma upp ur vattnet och få sin vintervila.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rantamor.
      Samma skitväder här nere. Men lite märkligt för
      på morgonen hade vi en brinnande himmel och samma sak
      nu när solen gick ned. Däremellan har regnet vräkt ner. Tur att
      det inte är snö....
      Får väl hoppas att tiggarna har hittat något varmare ställe. Den här
      årstiden är det väl bara Fjällripan som campar....:o)
      - Ta det försiktigt om ni ska ut med Sally en gång till.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Du visar oss det bästa, det vackraste, finaste du har. Underbara lilla Blondinen. Man kan titta djupt i dom så vackra ögonen. Du är verkligen duktig kattfotograf också. Mäster. Det har varit ett riktigt skitväder här mer än halva dagen. Men vid tre tiden blev uppehåll och himlen skiftade i något märkligt sken. Och vid sjutiden hade vi fortfarande +5 grader. Vi får hoppas att det blir sol i morgon som dom har lovat. Har sett solen den 2/11, samt en blek sol den 9/11. Man blir bara så mörkrädd. Men i morgon hoppas jag få njuta varje minut. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Det så mycket Lisa.
      Det är svårt att misslyckas med en sådan modell. Det verkar
      som hon oftast trivs framför kameran.
      Samma väder här idag. Och på morgonen och eftermiddagen
      var det en brinnande himmel här också. Och mängder med
      regn däremellan.
      Ska också ut ch njuta av solen i morgon.Så jag hoppas också
      att vädergubbarna hår spått rätt i kaffesumpen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Helt suveräna bilder på Blondin-Ida! Utomhus finns snart inga ISO-tal som räcker till...
    Ha det gott! /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket S-A.
      Det har varit fruktansvärt novembermörker. Men idag
      har dom lovat lite bättre. Får passa på att vädra kamerorna
      lite vid havet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Hon. Är. Tjusig.
    Väder här är helknasigt. För några dar sen hade vi frost. Dag gick det upp till över 20C,
    och nu är det varning för snö onsdag natt. Som dom säjer här: "Om du inte gillar vädret,
    vänta nåra timmar."

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - H3jsan Ruth.
      Hon hälsar och tackar så mycket.
      Det hade varit riktig snöstorm borta på er sida såg jag
      på TV. Men det kanske inte var precis där du bor. I så
      fall hade ni tur.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Beautiful, amazing cat !! And you are very good photographer.
    Nice days for you and for Ida. Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Jarka.
      Det har varit en underbar dag idag...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  9. Åh, den översta är ju så fin :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Madde.
      Jag tror hon trivs ganska bra framför kameran. Och jag trivs
      ju väldigt bra bakom kameran.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !!!

      Radera