SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 1 november 2014

- ATT SKJUTA EN KRÅKA eller KAJA del 5.....

- Nu är det ju inte meningen att jag ska skjuta ihjäl några, utan bara skjuta bilder på Kråkorna och Kajorna
Därför gör jag nu så och fotograferar två av våra vanligaste fågelarter, och återkommer med det temat någon gång ibland. Men det blir självfallet lite andra fågelarter också. Någon annan dag.
Den här årstiden är det ju Kajorna som dominerar kvällshimmelen, när de drar runt i 100-tal och "skränar" när det börjar bli mörkt.
Idag den 1 november är det ALLA HELGONS DAG och INTERNATIONELLA VEGANDAGEN.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  192.435




6 kommentarer:

  1. Det var som tusan så många kajor, och här har skrytit över mina 5-6 st, så kan det vara.
    Så effektfullt mot dem aftonrodnande himmelen, jättevackert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Det är svårt att vara på rätt ställe, det drar fram över
      ganska stora områden. Samtidigt som det snabbt blir för
      mörkt för att få bilder på dom.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Och som du nu redan vet, jag är lite fascinerad av kajor, ja alla kråkfåglar, men just kajor speciellt. Så de här bilderna tilltalar mej verkligen! Men jag förstår dom som har dom runt knutarna hela dagarna att de kan bli lite trötta på deras (o)ljud...Häromdagen såg jag faktiskt en flock kajor som fick sällskap av en nästan lika stor flock småfåglar, men det var på alldeles för långt håll för att se vilka de små var. De flög i samma formationer, och det verkade inte vara någon kamp mellan dom, utan...ja de hade bara sällskap av varandra. Såg väldigt häftigt ut.
    Idag är det inte vegandag här, det är KÅLPUDDING på G!! Passar väl perfekt en sån här helgdag...??
    Ha en skön och lugn fortsättning på helgen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rigmor.
      Dom är roliga dom där kråkfåglarna, för jag tror att
      kajorna hör till den gruppen. Blir lite spöklikt när de
      drar runt på himmelen som blir mörkare och mörkare.
      Ingen veganmat här idag. Satsar på knaperstekt bacon
      innan hockeyn. Det är bra för rösten.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Oj man kan tro att Alfred Hitchcock har återuppstått. Maffiga bilder har du tagit. Mörkt, regningt är det. Ikväll skall vi åka till Folkets Hus i Kumla och se Carmen från MetropolitanOperan. Jag vet att inte du gillar opera, men jag kan nämna det ändå. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      Jag tänkte faktiskt också på Hitchcock när jag var ute och
      tog bilderna. Lite spöklig känsla.
      Jag har väldigt liten erfarenhet när det gäller opera. Men har ändå varit
      på en när jag gick på högstadiet. Alla nior fick ta tåget upp till Stockholm
      och titta på Trollflöjten. Kanske därför jag aldrig varit mera. Däremot
      klassisk stråkmusik gillar jag att lyssna på live. Fast det blir ganska långt
      mellan gångerna. Oftast krockar det med hockeyn, och då är ju valet
      ganska enkelt.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera