SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 23 oktober 2014

- HÖSTENS FÄRGER.....

- Inte mycket kreativitet hos "Oskarshamnsfotografen" idag heller. Men när vädret är pest och man inte vill blöta ner varken sig själv eller kamerautrustningen blir det så. Bilderna är tagna för en vecka sedan, innan lågtrycket parkerat sig här.....
- Ha en trevlig torsdag, klä på er varmt, och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  191.374


8 kommentarer:

  1. Vackra färger på löven. Våra 2 kastanjer i parken framför mitt kökfönster fäller löven med rasande fart. Och nu när det blåser, så är snart grenarna kala. Känns ruskigt kallt idag när jag gick ronden med Sigrid. Snart skall vi gå på vår månatliga sopplunch med ärtsoppa och gulaschsoppa. Serveras med bröd, färsk gurka, paprika, kaffe och kaka till ett pris av 25:- Och en trevlig pratstund. Har bjudit med ett par från landet idag. Ha en go dag. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa och Tack.
      Låter inte dumt med soppa i det här vädret. Det känns värmande.
      Har varit ute och gått vid havet en stund, men fy tusan vad
      det blåste kallt. Sen en sväng till vårdcentralen för influensa-
      vaccinet. Tar alltid det varje år och hoppas det ska göra någon
      nytta.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Väldigt lysande bilder behövs nu i höststormarnas tid .Ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Du får stänga av dom här nordostliga vindarna
      nu. Dom kommer ju uppifrån er....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Det var vackra bilder i dag med. Så enkelt men ack så vackert.. Jag är sent ute men sovit bort mycket i dag.
    Men i morgon är en ny dag , enligt visan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Jag tycker det är förståndigt att sova till
      någon gång ibland. Det mår kroppen bra av.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Fina bilder som du tagit. Men du glömde att berätta att det är Nallens dag i dag:)!!!
    Vi firade Nallen idag med barnen och det uppskattades vill jag lova.
    Du får ha en trevlig vecka.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Gun.
      Nallens Dag fanns inte med i min lista
      över specialdagar. Eller så kanske jag inte
      såg det. Men det är en och en halvtimma kvar
      av den här dagen, Så jag får väl gå ut på balkongen
      och plocka in min gamla Nalle.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera