SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 30 september 2014

- POSITIVT NEGATIVPROJEKT MED 380.000 BILDER......

- Jag tror att jag har hösten och vintern ganska inbokad. Har tänkt i flera år att ta ett rejält tag om alla mina gamla bilder. Det mesta svartvita negativ. Men nu har jag dragit igång. En snabb uppskattning visar att det bör vara ungefär 380.000 bilder, som ska kollas upp. En bråkdel kommer att scannas och arkiveras. Resten får "krypa tillbaka" in i ett 60-tal negativalbum. Även om det är mycket jobb, så är det framförallt ett underbart nostalgiprojekt för mej. Tänk vilket bra minne man har om man får tjuvkika lite grand på ett negativ i storleken 24x36 millimeter....
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare: 188.716


10 kommentarer:

  1. Vilket jobb! Men säkert kul att titta igenom dem också :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Susanne.
      En riktig nostalgikick.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Det är ett projekt som heter duga det där ,men trevligt för dig ,ha det fint ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Vissa stunder undrar jag vad jag gett mej in på.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Intressant projekt,hoppas vi får se godbitar ur arkivet sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Det kan nog finnas en möjlighet för det så småningom.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Grattis till att ha vintern inbokad. Lycka till
    Hälsningar från Vänerstranden

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Göran.
      Jag har klippt de fyra första åren på knappt två veckor. Kan jag
      hålla det tempot bör jag vara klar någon gång när isen går upp....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Vilket hästarbete, Det tager nog hela vintern eller hur? Vi hade 5000 st Diabilder som vi jobbade med. Sorterade ut till barnen och oss. Men fy så dyrt det blev. Det bliver nog inget med barnens bilder heller. Jag har grejat till jämna födelsedagar. Nej det är inte roligt längre med dessa BILDER. vi hade en GAF att visa bilderna i.De apparaterna finns inte längre.
    Det är ju mycket behändigare nu. Herregud när min gubbe framkallade bilderna i badrummet , då fick man inte bli nödig. Jag är inte avundsjuk på detta jobb Du har framför Dig.
    LYCKA TILL

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Jag har också stått i diverse badrum och framkallat film och bilder.
      Lite mindre blaskigt nu för tiden......
      Men jag ska väl få in dom här också på några hårddiskar, så kan jag
      ta semester sedan.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera