SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 16 september 2014

- NU VILAR TJOCKA HULDA......

Då är det vinter.
Nu har Tjocka Hulda af Ernemar fått på sig vinterkläderna. Det tog mej hela eftermiddagen igår att fixa till allting, men nu är det klart. Och om ca. 7 månader är det dags att klä av henne igen.
Idag den 16 september är det INTERNATIONELLA DAGEN FÖR BEVARANDE AV OZONSKIKTET.
- Ha en trevlig tisdag och Välkommen tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  186.851

En bild från årets sista båtutflykt i Virboskärgården.

13 kommentarer:

  1. Tjocka Hulda har verkigen gjort rätt för sej under den gågna sommaren -
    är väl förtjänt den fina vinterrocken du satt på henne. Nu får hon vila opp
    sej till nästa sommars äventyr.

    Gonatt från Ruth i Virginia
    (17C just nu)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Ja nu måste hon få vila, för att vakna upp någon
      gång i april igen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Lite vemodig...
    men snart ;) är det vår igen!
    Just nu får vi njuta av det vackra i hösten, varma färger och gyllene ljuset.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Halina.
      Det gäller att se framåt. Och höst, vinter och vår
      bjuder ju också på många motiv.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Jaa, och vilken underbar höst vi har, med vackert väder man tror nästan inte det är sant. I morse lovade De att hela september ut får ha detta väder.
    Vilket käckt överdrag till Din fina båt. Hon har liksom en egen vinterkappa. Jag ser verkligen fram emot April nästa år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Visst är vädret höstkanon. Nu har jag fixat en termos med
      kaffe, och ska åka ut och sätta mig vid havet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Jahaja och vi har sparkat ut Sally i vattnet igen...
    tog en tur idag och det var spegelblankt och bara så underbart vackert.
    Men det var ju jag som fick bestämma idag....det är ju som min alldeles egna dag idag....
    så vi packade en god lunch och puttrade ut till "våra klippor",
    slängde ut nät också och fick två feta abborrar som fick simma vidare...
    snäll som vi är !!!

    Så fint Tjocka_Hulda har det under filten....

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rantamor.
      Är det din dag. Då får jag bocka och gratulera.
      Slänger ni tillbaka abborrarna. Det är ju den godaste
      fisken i vattnet.
      Låter härligt med en båttur. Jag fick nöja mej med strandkanten,
      och det gick bra det också.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Hoppas hon får vila i fred o ro .Solen befinner nog sig här ännu så sändebudet söderifrån var ett bra bud fast den dagliga morgondimman kunde vi gärna avstå från,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
  6. Såg "båtpaketet" när jag körde förbi,lite vedmodigt när folk tat upp sina båtar,då vet man vad som komma skall!!

    SvaraRadera
  7. - Tack så mycket Göran och Nette.
    - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

    SvaraRadera
  8. Hej på er ute på "ostkanten"! Se att du kommit en bit längre än jag när det gäller båtlivet. Ska väl envisas ännu en månad här, i hopp om att att få ytterligare några fiskedagar på Vättern. Blev ju en bra sådan i dag. Men sedan kommer det oundvikliga och många månaders väntan på sjösättning.
    Hoppas att du får en fin höst och många tillfällen att ta flera bra bilder!
    /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan S-A.
      Ja nu är hon inpackad och klar. Känns faktiskt riktigt
      skönt. Du har det bättre med din båt som kan gå in och värma
      sig om det blir för kyligt.
      Hoppas du får bra fiskelycka.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera