SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 24 september 2014

- JAG TRODDE DET VAR "HIN HÅLE" SOM DÖK UPP.....

Idag den 24 september är det SKOLMJÖLKENS DAG.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  187.735

6 kommentarer:

  1. Tur du hade snabba Hulda så att du hann undan....
    =) =) =)
    Ungefär som när vi ser säljäveln dyka upp...fast då utan simglasögon !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Jag satt på land och hade cykeln i närheten. Så
      jag kände mej ganska trygg....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Men Henning hade inte denna person någon följebåt ? Det verkar ju inte klokt att ge sig ut själv, på simning av långa sträckor. Jag och mina kamrater var med i NKK förr (verkligen Förr)
    Vi hade sommarnöje i Åby vid sjön Glottern. En kväll när jag var och badade sam jag rakt över sjön, det var långt. När jag kom åter till rätt sida, satt en man och väntade på mig. Gud vad skäll jag fick, han var med ända hem till mina föräldrar och berättade. Först då begrep jag hur dum och naiv jag varit. 1948 måste det ha varit. Vad spelade det för roll, att vi hade tagit
    både Kandidaten och Magistern i Nkks regi . Nu väckte din simmande gubbe minnen hos den här gamla käringen igen. ha det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Det här var inte så farligt. Han simmade bara nära land, mellan
      öarna. Skulle tro att han bottnade på de flesta ställen.
      Men det kan vara riskabelt att ge sig iväg långt ifrån land. Det kan
      gå riktigt illa.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Såg lite otäckt ut med en ensam simmare utan följebåt...
    Inte så länge sedan det hände en otäck olycka här med en man som
    simmade själv och drunknade (han var en van simmare) .
    Har det inte regnat nere i kära O-_hamn idag??
    Här har det regnat hela dagen.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Gun.
      Jodå vi har fått ta del av regnet också idag. Så trist väder. Bara
      grått och blött. Men det är väl bara att bita ihop. Värre saker
      har hänt, då och då.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera