SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 17 september 2014

- FÄRGLÖST MEN NATURLIGT.....

- Kreativiteten är som bortblåst, men. Några svartvita bilder från Dragskär, norr om Oskarshamn.....
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  186.989





9 kommentarer:

  1. Jag gillar just dessa bilder, man kan tro det är förhistoriska djur . Släktingar till Dinosaurier eller något annat. En av dessa verkar som den blivit skjuten
    i bröstet, och ligger där med armar och ben uppåt sträck. Den första bilden är ju som en blandning med en örn och en stor Anakonda.
    Jaa Henning som Du ser har den här gumman väldigt livlig fantasi. Bilderna är toppen tycker jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Det är bra med en livlig fantasi. Då blir allt så
      mycket roligare.Man kan hitta mycket om man bara
      ger det lite tid....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Snygga svart/vita bilder du bjuder på...
    och håller med Hajan det kittlar i fantasin när jag ser dina bilder...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rantamor.
      Ibland har man inte en aning om vad man ska hitta på.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Tänk vilka monster det kan bli i svartvitt ,häftigt ,Ha det fint ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Kungskobran på första bilden blev jag ganska skraj
      för. Men lugnade mej när den legat stilla i en dryg timma....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Oj oj vilka häftiga bilder, jag med min livliga fantasi ser hemska monster på alla bilderna.
    Sen älskar jag trädstammar, det finns många monster i våra skogar.
    På den näst sista bilden ser jag en fågel som sitter längst upp på grenen, säg inget till fågelskådarna var du tagit bilden, för då blir platsen invaderad, hi hi ...
    På Öland i 'trollskogen' där har jag sett många farliga forntidsdjur, *fniss*
    Trevligt med svartvita bilder, man tackar och niger/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Eva.
      Jag lovar att inte berätta något för fågelskådarna om platsen. Den
      vill man ju ha för sig själv.
      Trollskogen skulle man kanske göra en utflykt till. Synd bara att
      inte Ölandsbron ligger här uppe. Och färjan har slutat köra för
      säsongen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Om man har så många härliga bilder då är det inget fel på kreativiteten :)
    Underbara bilder här och i andra inlägg, denna i blå timme är magisk.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera