SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 2 augusti 2014

- ATT KOMMA NED FRÅN HIMMELEN.....

- De komma från öst och väst, de komma från syd och nord.....
Fast de här fallskärmshopparna kom väl egentligen bara från ett flygplan....:o)
Bilderna tog jag på Påskdagen 1977, om jag minns rätt. Jag börjar ju bli så gammal senil....
Dom är scannade från diafilmen Agfachrome 50S. Min stora favorit på den tiden.
Idag den 2 augusti är det ÖRTENS DAG och SENAPENS DAG.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  182.366



8 kommentarer:

  1. Ser ut som det var små leksaksgubbar som hänger där i luften.
    Och himlen är så blå så blå.
    Snyggt med dom färgade fallskärmarna mot det blåa.


    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rantamor.
      Ja dom ser inte så stora ut. Säkert härligt att glidflyga
      neråt. Men jag är osäker om jag skulle våga....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Hoppas dom inte tänker landa på samma ställe allihopa!
    Vilka härliga färger.
    Lördag i Herndon, kl.0540 - 18C med 93% luftfuktighet. De där 90+ %erna
    är tyvärr typiskt för augusti i de här trakterna.
    Trevlig veckända, Henning"'!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Dom hade en hel flygplats att landa på, så det
      blev nog inga kollisioner vid landningen.
      Låter tufft med så hög luftfuktighet. Här har det varit
      härligt sommarväder med svaga fläktande vindar.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Så härliga färgkontraster det blev med dessa vackra skärmar mot den blå himlen , SNYGGT ! // Anita :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Anita.
      Himmelen var verkligen klarblå just den dagen. Och snygga
      färger på skärmarna.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Vilka läckra bilder. Och skärmarna är så snygga mot den blåaste himlen jag sett. Vi har haft varmt, men det fläktar gott. Jag har ju AC på min cykel så det är så skönt. Idag gick det fort. " mil på 56 min. Tur och retur till landet. Men jag har inga trafikljus och så var det lite folk ute på cykelbanorna. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa och Tack.
      Men du hur tusan får man AC på cykeln. Det skulle jag behöva.
      Fast å andra sidan, ju mer man trampar, desto svalare blir det. Ska tänka
      på det i morgon bitti...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !!!

      Radera