SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 16 april 2014

- NU BÖRJAR DOM VAKNA TILL.....

.....Båtarna alltså. Skrattmåsarna har väl aldrig riktigt somnat in.
Idag den 16 april är det DYMMELONSDAG i STILLA VECKAN.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  170.154



12 kommentarer:

  1. Med dessa i farten, bliver det ingen Stilla veckan. De som äger dem gillar ju att dra på faktiskt gillade min gubbe och jag det med när vi var ute med vår
    motorbåt i Bråviken. Men det är en 15 år sen, Nu tycker jag att det stör., så gammal har man blivit, oj,oj,oj

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Det ska vara lite lagom med gaspådraget.
      Själv tycker jag det är bäst att puttra runt på tomgång
      så att knappast motorn hörs. Sen får man ju dra
      på om det är regn eller åska på gång.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Är inte det lite kallt att komma ut med båten? Jodå, jag cyklade till cykelmecken i morse till 9tiden. Och han tog hand om cykeln på en gågn. Under tiden satt jag o pratade med farbror som underhöll mecken. Det tog en 1/2 tim. 180:-. Däckbyte på bilen 189:- men då var dom ju på fälg. Det har blåst jättemycket både i dag o i går. Och alltid är det motvind. Annars sol nästan hela dagen. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      För mej är det alldeles för tidigt med båt. Är förhoppningsvis
      i sjön om 3 veckor.
      Har varit blåsigt här också, men soligt.
      Då är du på banan med både cykel och bil. Nu ser vi framåt, mot sommaren.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. fina bilder på rörelser ,ha det bra ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Hej!
    Ser verkligen ut som sommar på dina bilder.
    Här har det varit fint idag. På sena em fick jag se något mot himlen......såg genast vad det var o sprang in efter kameran.
    En havsörn!!!! Det har jag aldrig sett här innan. Det finns ju vid sjön Örken norr om Växjö vet jag. Det var häftigt.
    Hjortbilderna har jag tagit med mitt 28-135 och 70-200 objektiv.
    Majsan//

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan M.
      Sol här också men kyligt.
      Kul att Havsörnarna visar sig även hos er. Kanske chanserna ökar nu när mera folk
      börjar röra sig vid havskanten här. Då är det längre mellan gångerna när man
      får se dom här vid kusten.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Då är väl snart Hulda i sjön,men det är kallt på havet det kände jag på båtturen i vattnet utanför New-York!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Jag ligger lågt med Tjocka Hulda 3-4 veckor till. Vattnet är
      så kallt än, så det är inget kul att åka ut och frysa....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Härliga foton som får mig att bara vilja slänga Sally i vattnet.
    I morron ska Rantafar börja serva båtmotorn inför säsongen,
    bryggan har han också fixat efter vinterns bråkande.
    Så nu är det nog snart dax för Sally...vi tar sist av alla upp båten och vi brukar vara först i med den...
    säger som Colin sa i går att sommarmånaderna borde ha 60 dagar per månad och vintermånaderna bara 10.
    Klok kille det där.
    Nu sover han som en stock igen efter en händelserik dag,
    och i morron kväll kommer hans föräldrar hit och vi ska fixa lite överraskningar.
    Men jag måste allt hinna en tur till Blåkulla me...=) =)

    Hoppas att du får en finfin påskhelg, kanske ska du börja smeka TjockaHulda lite ??

    Tjingelingen från Rantamor å Far.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Till er i norr.
      Jag håller helt och hållet med Colin om sommar och
      vintermånaderna. Bra förslag där.
      Jag väntar med båten några veckor till. Vill att det ska
      vara varmare när jag ger mej ut. Skulle jag ha fiskat
      hade jag haft en annan plan.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera